Hulp nodig ?

Indien u het antwoord op uw vraag niet vindt, stuur ons een mail of bel ons.
We stellen alles in het werk om u te helpen.

Een vraag ? Wij hebben het antwoord !

Retour, Omruiling

Hoe retourneer ik een artikel?

Als een artikel, dat je op de website gekocht hebt, niet aan jouw verwachtingen voldoet (verkeerd artikel, verkeerde maat, onvolledig of beschadigd artikel ...) kan je dit gedurende 14 dagen retourneren met de verpakking en in zijn originele staat. Dit is mogelijk op de volgende manieren: 

  • In elke Paprika boetiek : je kan het artikel gratis terugbrengen in elke Paprika boetiek en daar heb je de keuze om het artikel om te ruilen tegen een ander artikel of een terugbetaling te vragen. De terugbetaling zal gebeuren via dezelfde betaalmethode als degene waarmee je betaald hebt. 
  • Via de bijgesloten retourbon: je kan het artikel terugsturen via de bijgesloten retourbon. Deze is geldig gedurende 14 dagen, bij ontvangst en bij terugbetaling van jouw retour ontvang je een mail, de terugbetaling gebeurt op dezelfde betaalmethode als degene waarmee je betaalt hebt. Bij een retour met de retourbon wordt er een bedrag van € 3 afgetrokken van het terugbetaalde bedrag. Behalve voor het moment want de retour per retourbon is tijdelijk gratis;

Hoe kan ik een artikel omruilen?

Binnen de 14 dagen volgend op de levering van jouw bestelling die online gekocht is, is het steeds mogelijk om een artikel om te ruilen in elke Paprika boetiek.

Opgepast: een omruiling is enkel mogelijk in de boetiek indien je het artikel terugbrengt met de bijgesloten retourbon. Indien er bij de omruiling een prijsverschil is zal dit bijgepast worden in de winkel.

Hoe een retour doen met de retourbon ?

Je moet de artikelen die je retour wilt sturen opnieuw verpakken in de originele verpakking. Vul het retourdocument in en steek het bij de artikelen die je terugstuurt. Het label dat je terugvindt op het retourdocument moet je over het verzendlabel plakken.

Daarna breng je je pakketje naar een DPD Pickup point om het terug te zenden.

Je kan het dichtbijzijnde punt hier vinden;

Kan ik een artikel omruilen dat gekocht is in de winkel ?

Het is mogelijk een artikel dat gekocht is in een winkel om te ruilen gedurende 14 dagen na aankoop. Hiervoor dien je naar de winkel te gaan met het artikel, kassaticket of getrouwheidskaart met dewelke het artikel gekocht is en dan kan het artikel omgeruild worden, een terugbetaling van desbetreffende artikel is niet mogelijk. 

Wat moet ik doen bij kwaliteitsklacht?

Paprika doet er alles aan om kwaliteitsprobelemen met zijn producten te vermijden. Echter, indien u een klacht zou hebben op een artikel, kan u zich steeds tot de winkel richten waar u het artikel aangekocht heeft.

Gelieve steeds uw aankoopbewijs mee te nemen en het desbetreffende artikel, dan doet de winkel er alles aan om een oplossing te vinden. 

Indien u het artikel online aangekocht hebt kan u het artikel terugsturen via het bijgesloten retourformulier. U dient in dit geval het juiste retourmotief aan te duiden dat het artikel beschadigd was. 

U dient de artikels die u wilt retourneren correct te verpakken in hun originele verpakking en vervolgens het retourformulier in te vullen. Bevestig het etiket welke zich aan de onderkant van het retourformulier bevindt op de buitenkant van de verpakking en het plaats het retourformulier in de verpakking. 

Vervolgens kan u kosteloos een retour uitvoeren bij elke DPD parcelshop

Contacteer ons per mail

stuur ons een email. Wij antwoorden u zo snel mogelijk.

Stuur een email

Contacter ons per telefoon


078/48 40 56
Van maandag tot vrijdag van 8h à 22h en zaterdag van 9u tot 18u