Hulp nodig ?

Indien u het antwoord op uw vraag niet vindt, stuur ons een mail of bel ons.
We stellen alles in het werk om u te helpen.

Een vraag ? Wij hebben het antwoord !

Retour, Omruiling

Hoe retourneer ik een artikel?

Als een artikel, dat je op de website gekocht hebt, niet aan jouw verwachtingen voldoet kan je dit gedurende 30 dagen terugsturen. Dit is mogelijk op de volgende manieren: 

  • In elke boetiek : je kan het artikel gratis terugbrengen in elke boetiek en daar heb je de keuze om het artikel om te ruilen tegen een ander artikel of een terugbetaling te vragen. De terugbetaling zal gebeuren via dezelfde betaalmethode als degene waarmee je betaald hebt. 
  •  
  • Via de bijgesloten retourbon: je kan het artikel gratis terugsturen. Deze is geldig om gedurende 30 dagen terug te sturen, bij ontvangst en bij terugbetaling van jouw retour ontvang je een mail, de terugbetaling gebeurt op dezelfde betaalmethode als degene waarmee je betaalt hebt.
  •  
  • U kunt uw retourzending hier volgen.

Hoe kan ik een artikel omruilen?

Binnen de 30 dagen volgend op de bezorging van jouw bestelling die online gekocht is, is het steeds mogelijk om een artikel om te ruilen in elke boetiek.

Opgepast: een omruiling is enkel mogelijk in de boetiek indien je het artikel terugbrengt met de bijgesloten retourbon. Indien er bij de omruiling een prijsverschil is zal dit bijgepast worden in de winkel.

Hoe een retour doen met de retourbon ?

Vul het retourdocument in en steek het bij de artikelen die je terugstuurt. Het label dat je terugvindt op het retourdocument moet je over het verzendlabel plakken.

Daarna breng je je pakketje naar een Bpost Pickup point om het terug te zenden.

Je kan het dichtbijzijnde punt hier vinden;

Kan ik een artikel omruilen dat gekocht is in de winkel ?

Het is mogelijk een artikel dat gekocht is in een winkel om te ruilen gedurende 30 dagen na aankoop. Hiervoor dien je naar de winkel te gaan met het artikel, kassaticket of klantenkaart met dewelke het artikel gekocht is en dan kan het artikel omgeruild worden.

Wat moet ik doen bij kwaliteitsklacht?

Paprika doet er alles aan om kwaliteitsprobelemen met zijn producten te vermijden. Echter, indien u een klacht zou hebben op een artikel, kan u zich steeds tot de winkel richten waar u het artikel aangekocht heeft.

Gelieve steeds uw aankoopbewijs mee te nemen en het desbetreffende artikel, dan doet de winkel er alles aan om een oplossing te vinden. 

Indien u het artikel online aangekocht hebt kan u het artikel terugsturen via het bijgesloten retourformulier. U dient in dit geval het juiste retourmotief aan te duiden dat het artikel beschadigd was. 

U dient de artikels die u wilt retourneren correct te verpakken in hun originele verpakking en vervolgens het retourformulier in te vullen. Bevestig het etiket welke zich aan de onderkant van het retourformulier bevindt op de buitenkant van de verpakking en het plaats het retourformulier in de verpakking. 

Vervolgens kan u kosteloos een retour uitvoeren bij elke DPD parcelshop

Klacht neerleggen bij de Europese commissie

Indien u een klacht heeft kan u ons steeds contacteren via het online contactformulier. Verder heeft u ook de mogelijkheid om een klacht neer te leggen via het online geschillen platform van de Europese Commissie.

Deze kan je vinden op onderstaande link

European online dispute resolution

Contacteer ons per mail

stuur ons een email. Wij antwoorden u zo snel mogelijk.

Stuur een email

Contacter ons per telefoon


078/48 40 56
Van maandag tot vrijdag van 8h à 22h en zaterdag van 9u tot 18u