Algemene Voorwaarden
-
Locatie
bewerkt door :
CPBE Srl Hoofdkantoor Industriepark 9, 1440 Wauthier BraineAantal
Intracommunautaire BTW : BE 1015.300.384Contactpersoon:
service@paprika.euSinds de
België: +32 (0)4 274 04 10Sinds de
Frankrijk: +33 (0)4 274 04 11Sinds de
Nederland +31 (0)4 274 04 12Site gehost door : Shopify - 150 Elgin
Straat 8e verdieping Ottawa - Ontario K2P 1L4 - Canada.Stelling
voorafgaande mededeling betreffende het herroepingsrecht"De klant heeft het recht om
het bedrijf dat hij afziet van zijn aankoop, zonder een boete te betalen en zonder
moet binnen 30 kalenderdagen vanaf de volgende dag een reden opgeven
de levering van de goederen of het sluiten van de dienstverleningsovereenkomst. »
-
In deze
Onder voorwaarden verstaan wij:Aannemer : CPBE Srl
Consument : de natuurlijke persoon die niet handelt
niet in het kader van een professionele activiteit.CONTRACT
van een afstand :
een contract waarbij een of meer technieken voor communicatie op afstand
worden uitsluitend gebruikt;Technisch
communicatie op afstand : middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat de consument
consument en ondernemer zijn niet tegelijkertijd verenigd in hetzelfde
deel ;Deadline van
reflectie : de
termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;Recht op
terugtrekking : de
mogelijkheid voor de consument om tijdens de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand
bedenktijd overeenkomstig art. 47 van de Wet marktpraktijken;Dag : kalenderdag;
Transactie
in de loop van de tijd :
een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan
de leverings- en/of ophaalverplichting is gespreid in de tijd;Steun
duurzame gegevens : elk middel waarmee de consument of ondernemer zijn gegevens kan opslaan
informatie die op een persoonlijke wijze aan hem is gericht,
zullen hun raadpleging en reproductie (zonder wijziging) toestaan op
de toekomst.
-
CPBE Srl
Industriepark 9 - BE-1440 Wauthier BraineNummer
telefoon:BE: +32
(0)4 274 04 10FR: +33
(0)4 274 04 11NL: +31
(0)4 274 04 12
E-mailadres: service@paprika.euAantal
BTW: BE-1015.300.384
-
Deze algemene voorwaarden
zijn van toepassing op elk aanbod van de aannemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst
afstand tussen de ondernemer en de consument.De algemene voorwaarden van
Er zijn nog steeds aanbiedingen via de website. Een bestelling plaatsen
op de website moet de consument de voorwaarden accepteren
algemene verkoopvoorwaarden. De algemene verkoopvoorwaarden kunnen zijn:
gedownload op een duurzaam gegevensmedium. Een link naar de
algemene verkoopvoorwaarden worden samen met de bevestigingsmail verzonden
volgorde.In het geval dat naast deze
algemene voorwaarden, product- of dienstspecifieke voorwaarden
de tweede en derde alinea zijn ook van toepassing
analoog van toepassing en de consument kan altijd
verzoek om de voorziening die voor hem het gunstigst is in geval van
Tegenstrijdigheid in de algemene voorwaarden.
-
Indien een aanbieding een beperkte geldigheidsduur heeft of onderhevig is aan
bepaalde voorwaarden, dan wordt dit punt uitdrukkelijk in het aanbod vermeld.Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de producten
en/of aangeboden diensten. De beschrijving is gedetailleerd genoeg om
om de consument een goede beoordeling van het aanbod mogelijk te maken. Als
de ondernemer maakt gebruik van illustraties, dit zijn een
een waarheidsgetrouwe weergave is van de aangeboden producten en/of diensten.Kennelijke fouten in het aanbod binden ons niet.
de ondernemer.Elk aanbod bevat informatie zoals rechten en
de verplichtingen van de consument, die verband houden met de aanvaarding van het aanbod, zijn
overduidelijk.
-
Behoudens het bepaalde in lid 4 komt de overeenkomst tot stand
op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en de
voldoening aan de gestelde voorwaarden.Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard,
de aannemer bevestigt de ontvangst onmiddellijk elektronisch
van aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding
Indien de overeenkomst niet is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, is de opdrachtnemer
neemt de nodige technische en organisatorische maatregelen om
de elektronische gegevensoverdracht te beschermen en zorgt voor een
beveiligde omgeving op het web. Als de consument kan betalen door
elektronisch verstrekt, zal de opdrachtnemer passende beveiligingsmaatregelen in acht nemen.De ondernemer zal de consument de informatie toesturen
volgende met betrekking tot het product of de dienst, schriftelijk zodat
de consument kan ze opslaan op een duurzame gegevensdragerIndien de aannemer zich heeft verbonden tot het leveren van een reeks
producten of diensten, doet het bepaalde in het voorgaande lid geen afbreuk aan
geldt enkel voor de eerste levering.
-
Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid om:
de overeenkomst zonder opgave van redenen binnen 30 dagen ontbinden. Deze terugtrekking
kan mondeling, maar het is aan te raden dit schriftelijk te doen
of per e-mail als bewijs. Deze termijn begint op de dag volgend op de
levering van het product aan de consument.Gedurende deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product.
Retourneren kan in elke Cassis-winkel
of Paprika met het retourformulier bij uw bestelling of in
met behulp van het retourformulier bij het postkantoor. Als alternatief kunt u
Retourneer uw bestelling met behulp van het herroepingsformulier dat u hier vindt
-
De terugkeer
is gratis, indien de consument een bedrag heeft betaald, zal de ondernemer dit bedrag terugbetalen
dit bedrag zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 30 dagen na de
opname. De terugbetaling zal altijd via hetzelfde betaalmiddel plaatsvinden
betaling dan de bestelling. U ontvangt een bevestigingsmail wanneer de
Er zal een terugbetaling plaatsvinden, afhankelijk van de betaalmethode kan dit duren
enkele dagen voordat de terugbetaling zichtbaar is.
-
Als de
consument geen herroepingsrecht heeft, zal dit aangegeven worden
duidelijk in het aanbod vermelden, vóór het sluiten van de overeenkomst.
-
Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur zijn de prijzen van de
aangeboden producten en/of diensten niet verhogen, buiten
prijswijzigingen als gevolg van wijzigingen in de BTW-tarieven.De prijzen die in het aanbod van producten of diensten worden aangegeven
inclusief BTW. Het is mogelijk dat er verzendkosten in rekening worden gebracht
aan deze prijs toegevoegd. Dit wordt echter vooraf duidelijk gecommuniceerd.
de bestelling afronden.In geval van een technische fout met betrekking tot de weergave van de prijs,
de aannemer is alleen gebonden als de getoonde prijs redelijkerwijs haalbaar is.
die je van het product of de dienst mag verwachten.
-
De ondernemer zorgt ervoor dat de producten en/of diensten voldoen aan
aan het contract, aan de in de aanbieding vermelde specificaties, aan de eisen
redelijke normen van kwaliteit en/of bruikbaarheid en wettelijke bepalingen
en/of de vereisten van de autoriteiten die bestonden op de datum van oprichting van de
CONTRACT.Een regeling die als garantie wordt aangeboden door de aannemer, fabrikant of
de importeur neemt op geen enkele wijze de rechten en aanspraken weg die kunnen ontstaan
om de consument te dagvaarden bij het niet nakomen van de
verplichtingen van de aannemer, die hij jegens de aannemer heeft op grond van
de wet en/of de overeenkomst op afstand.De verkoper geeft u de garanties die de wet biedt.
-
De aannemer zal bij de ontvangst en afhandeling de grootste zorgvuldigheid in acht nemen.
van de uitvoering van productorders en bij het evalueren
verzoeken om dienstverlening.Als plaats van levering geldt het adres dat de consument kenbaar heeft gemaakt
het bedrijf kennen.Gelet op de bepalingen ter zake in artikel 4 van
Deze algemene voorwaarden, het bedrijf zal de geaccepteerde bestellingen uitvoeren
onverwijld en uiterlijk binnen 30 dagen, tenzij een termijn van
Er is een langere levertijd overeengekomen. Indien de levering vertraagd is of indien een
de order kan niet of slechts gedeeltelijk worden uitgevoerd,
de consument wordt uiterlijk één maand na plaatsing van de overeenkomst op de hoogte gesteld
volgorde. In dit geval heeft de consument het recht om de overeenkomst te ontbinden
gratis.In geval van beëindiging overeenkomstig het voorgaande lid,
de ondernemer vergoedt maximaal het bedrag dat de consument betaald heeft
spoedig, maar uiterlijk binnen 30 dagen na beëindiging.Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt
de ondernemer verbindt zich ertoe het niet-leverbare artikel te vergoeden
of om de gehele bestelling terug te betalen.Het risico op beschadiging en/of verlies van producten is
van de ondernemer tot het moment van levering aan de consument, behalve
tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.
-
Betalen op onze site is online mogelijk via de volgende methoden:
volgende Bancontact / Mister Cash / Ideal / Carte Bleu / Visa / Mastercard
/ PaypalBetaling op onze site is uitsluitend mogelijk via de volgende methoden:
betaling aanwezig.De consument heeft de plicht om onmiddellijk melding te doen aan
de aannemer eventuele onjuistheden in de betalingsinformatie
doorgegeven of vermeld. Bij niet-betaling door de
consument heeft de ondernemer, behoudens wettelijke beperkingen, het recht,
om de consument de redelijke en voor de hand liggende kosten in rekening te brengen
eerder.Paprika maakt gebruik van de beveiligde betalingsdienst MOLLIE. DE
De door de klant ingevoerde bankgegevens zijn SSL-beveiligd.
Deze gegevens worden daarom onder geen beding aan derden verstrekt en
worden verwijderd zodra de betaling is geaccepteerd.
-
DE
Consumenten kunnen via het formulier klachten bij het bedrijf melden
contact.DE
Klachten over de uitvoering van de overeenkomst dienen te worden ingediend bij
de aannemer binnen een redelijke termijn, op volledige en duidelijke wijze
beschreven, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.DE
Klachten die bij de aannemer worden ingediend, worden binnen een termijn beantwoord
14 dagen vanaf de datum van ontvangst. Als een klacht een
langere verwerkingstijd, de aannemer stuurt een ontvangstbevestiging
binnen 14 dagen, vergezeld van een schatting van de tijd waarbinnen de
De consument kan een meer gedetailleerd antwoord verwachten.Wanneer een
de consument een geschil heeft met een aannemer en hem daarover reeds heeft geraadpleegd,
hij heeft de mogelijkheid om advies in te winnen of een klacht in te dienen bij
BeCommerce: www.becommerce.be .DE
Consumenten hebben ook de mogelijkheid om online een klacht in te dienen via de
Platform voor onlinegeschillenbeslechting van de Europese Commissie,
toegankelijk op het volgende adres:
https://ec.europa.eu/odr .Bescherming
klokkenluiders: Overeenkomstig de wet van 28 november 2022 betreffende de bescherming van klokkenluiders,
personen die schendingen van het Unie- of nationale recht melden
waargenomen binnen een rechtspersoon in de particuliere sector (klokkenluiders),
die tot doel heeft de Europese richtlijn (EU) 2019/1937 van 19 juni 1937 om te zetten in Belgisch recht.
23 oktober 2019, overtredingen van deze wet kunnen worden gemeld aan:
het e-mailadres:
Klokkenluiderslink@paprika.eu
-
Op overeenkomsten tussen
de ondernemer en de consument, voor zover het privaatrecht
internationaal dit toestaat.Geschillen tussen de consument en de ondernemer over
het opstellen of uitvoeren van contracten met betrekking tot producten en
diensten die door deze aannemer geleverd of geleverd moeten worden, rekening houdend met de
bepalingen hieronder kunnen zowel door de consument als door de
door de ondernemer aan BeCommerce.Een geschil wordt door de Geschillencommissie alleen in behandeling genomen als:
de consument zijn klacht binnen een redelijke termijn heeft ingediend bij
de ondernemer.De ondernemer is verplicht om aan deze keuze van de consument een
geschil bij BeCommerce.Indien de ondernemer om zijn tussenkomst verzoekt, moet de consument:
zich binnen vijf weken na een schriftelijk verzoek schriftelijk uiten
de ondernemer om aan te geven of hij hetzelfde wil doen of dat hij
het geschil te laten beslechten door de bevoegde rechter. Als de aannemer niet
binnen vijf weken op de hoogte gesteld van de keuze van de consument,
De opdrachtnemer heeft het recht het geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter.BeCommerce beslist volgens de voorwaarden zoals uiteengezet in de
Intern reglement. De beslissingen van de Geschillencommissie zijn
in de vorm van een bindend advies.De Geschillencommissie zal geen geschillen behandelen of oplossen
zal de verwerking niet stoppen als er uitstel van betaling is verleend aan
de ondernemer, indien hij failliet is of zijn onderneming heeft beëindigd
effectief in zijn professionele activiteiten, voordat een geschil is beslecht
die tijdens een hoorzitting van de commissie zijn behandeld en dat er nog geen definitief oordeel is geveld.
uitgesproken.